Dag 08

22 februari 2019 - Alta, Noorwegen

Kort blogje vandaag, gezien we een dag rust hebben. Zeker na het noodweer en drie uur vaststaan gisteren, niet heel erg.

Vanmorgen hadden we een leuk uitje gepland, we zouden namelijk bij een lokale husky boerderij een sledehondentocht gaan maken. Zodoende zorgden we er voor dat we iets voor tienen bij de 'Husky Farm' aanwezig waren.

Naast het geloei en geblaf van honden, was de geur zacht gezegd overweldigend te noemen. We stonden op dat moment nog op de parkeerplaats.

Als eerste worden we in een pak gehesen, zodat we niet de restanten van de maaltijden van gisteren over ons 'goeie' goed heen zouden krijgen. Daarna krijgen we een korte briefing over wat ons te wachten staat, wat we vooral niet moeten doen en bovenal hoe we zorgen dat we poepvrij terugkomen.

Gezien het hele steppen en lastig doen voor mij niet is weggelegd - en vooral ten strengste werd verboden in het kader van de welzijn van de honden, kan ik achterover hangen op de slee zelf.

Nadat we een uur op de slee meegereden hebben en de slee achter ons zelfs even 'vermist' werd (honden namen een verkeerde afslag), komen we haast uitwerpselvrij terug. Dit was wel een gigantisch leuke ervaring en is het bewijs dat honden wel degelijk kunnen luisteren.

Na afloop zijn we met zijn vieren ergens wat gaan lunchen en hebben we wat bijgekletst, geklaagd en wat verhalen van de vorige Carbargeruns opgehaald.

Na afloop hebben we nog even de nodige dingen gerepareerd en gehaald voor de auto. Inmiddels doet het dimlicht rechts het ook weer, die had gisteren de geest gegeven, en daarnaast werkt de feestverlichting weer. Voor de zekerheid hebben we nog een extra fles koelvloeistof gehaald - er is nog een klein lek aanwezig, dus dat willen we goed bijhouden.

Naast verder wat rustig aan door de stad gelopen te hebben, zijn we ook nog ergens wezen avondeten met ons gebruikelijke groepje en hebben we wat nageborreld op de hotelkamer - om de dure Noorweegse prijzen te ontlopen.

1. Hylke:
    23 februari 2019
    Tja, dit klinkt dan als een eerste relaxte vakantiedag.
  2. Willeke:
    23 februari 2019
    Ik wacht nog op een wat humoristischer einde.....