Dag 00

14 februari 2019 - Winschoten, Nederland

In een poging iedereen op de hoogte te houden van de avonturen van Pim en mij (op en neer naar de Noordkaap), ga ik - met enige twijfel aan mijner zijde - een poging doen tot "bloggen".

Het plan is als volgt:

1. Vertrekken vanuit Nederland
  2. Terugkomen in Nederland
  3. Onderweg het meeste heel houden.

Nadat wij de afgelopen twee jaar met de wintereditie van de Carbagerun hebben meegedaan, doen we dit jaar mee met de Barrelchallenge, Noordkaap editie. In plaats van 5 dagen, duurt deze twee weken (15-02-2019 tot 28-02-2019). In twee weken tijd is het de bedoeling op het meest noordelijke punt van Europa aan te komen: de Noordkaap (en terug!), onderweg rijden we door Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland en Noorwegen.

Uiteraard hebben we vervoer nodig naar de Noordkaap toe, waar we voorheen op "safe" speelden met betrouwbare Aziaten; een Hyundai Atos (Carbagerun 2017) en een Mitsubishi Galant (Carbagerun 2018) hebben we deze keer wat anders "gekozen". (Eigenlijk een tweede keuze, want de Renault Express die we mee wilde nemen, had op een testroute al besloten om niet noordelijker dan Duitsland te willen...)

Ditmaal hebben we een (lees: mijn) "jongensdroom" van een bolide, een heuse Amerikaan. De Chrysler PT Cruiser uit het jaar 2000.

Naast verstand van elektronica (Pim) en het professioneel dooddoeners roepen vanaf de zijlijn (ikzelf) hebben we van onderhoud, oliefilters, automaatbakken, cilinders en eigenlijk alles wat onder de voorklep van zo'n auto zit, weinig kaas gegeten. Wat hopelijk tot niet al te spannende, maar wel gave avonturen gaat leiden.

Met ons doen er nog 39 andere setjes en groepen mee, waarvan de auto's uitlopen van een oude Opel naar Subaru's en een stuk of wat Volvo's. Hiermee gaan we twee weken optrekken en kijken hoe ver we naar de Noordkaap gaan komen.

Met Valentijnsdag zijn we aangekomen in Winschoten, een goed begin is het halve werk: van Alkmaar tot hier ging in elk geval probleemloos (op wat loswapperende stickers na).

Vanaf ons hotel hier, nog geen tien minuten rijden naar Duitsland, gaan we morgenochtend rond de klok van negen gezamelijk vertrekken naar onze eerste stop: Malmö, Zweden.

1. Willeke:
    15 februari 2019
    Ben benieuwd naar jullie avonturen en hoe dit in een blog verwerkt gaat worden. Mannen, heel veel plezier!
  2. Sam:
    15 februari 2019
    Heel veel plezier!! Dat zal vast lukken.
    Zo knap dat Pim dit avontuur steeds weer aandurft 😂 have fun en stay safe lieve Len
  3. Marja:
    15 februari 2019
    WoW leuk avontuur! Geniet ze!